岡竜之介のブログ

岡竜之介のブログです。

China Town


サンフランシスコには、アメリカ最大と言われる中華街があります。
In San Francisco there is a Chinatown, which is said to be the largest in the US.


そこへ、行ってきましたよ!
I went there!


もうサンフランシスコに来て2ヶ月経つというのに、まともに中華街を探索したのは今日が初めてです。
Today is the first time I have explored Chinatown even though I have already been in San Francisco for two months.


アジアンな雰囲気と、高層ビル「トランスアメリカ・ピラミッド」のギャップが最高ですね。
The gap between the Asian atmosphere and the skyscraper "Trans America Pyramid" is amazing.




並んでる商品も中国語が書いてある。でもたまに日本語がまざってる。
Chinese language is written in goods. But sometimes Japanese is written there.



量り売りがあるといかにもって感じですね。
Selling by weight. It's very good.



提灯。
Paper lanterns.




そこら中でカードゲームをしていた謎の公園。お金賭けてるのかしら。中国将棋みたいなゲームやってる人もいた。
A mysterious park where card games were played around. I wonder if they're betting money. Some people were playing games like Chinese Shogi.




昼ごはん。焼売と、豆腐と豚肉の炒め物。完全に食べすぎました。
Lunch. Shumai, fried tofu and pork. I ate too much.


量的には、焼売つける必要なかったな…。でも食べたかったんだよなあ。うまかったし。
Quantitatively, I did not need to add Shumai. But I wanted to eat it. It was delicious.

散髪 Haircut

中華街に行った目的は、ご飯と、もう一つ「散髪」がありました。
The purpose to visit China Town was lunch and haircut.


2ヶ月行ってなかったので、そこそこ伸びてきたんですよね。
It was for the first time in 2 month.

果たして、英語で注文をきちんと伝えることができるか!!
Can I order in English????

写真とか持ってくるべきだったんでしょうけど、それだと楽しくないので、ここは口頭でチャレンジ!
I know that I should bring a picture or something, but it's not interesting. Let me order by speaking!!



Before


After

うん。まあ、なんとかなったね。
Well, it was OK.


予約してた人が来てなくて、僕が先にやってもらい始めた瞬間に予約の人が来て待たせてしまったり
Because the person who had made a reservation did not come, I got first. However, soon after starting, the person came.


「今日はどうしましょうか?」と聞かれて「Make them short!!」しか言えなかったりしましたが
I could order by just saying "Make them short!!!"


まあなんとかなりました。
Well, it was OK.


「写真とかないですか?」って普通に聞かれたので、まあ、アレですね、僕が楽しいとかじゃなくて、相手を困らせないためにも何か持っていくべきでしたね。
I think I should have brought a picture not because of my interest but because the barber would get bothered if I did not have one.

まとめ

中華街の雰囲気はとても楽しかったです。
The atmosphere was very good.

ご飯も美味しかったし。物価はサンフランシスコ価格だったけど。
The food was nice. Prices was like in San Francisco....

いいね。中国か台湾行きたくなってきた。あと中国語喋りたい。
Good. Now I want to go to China or Taiwan. In addition, I want to speak Chinese.