読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

岡竜之介のブログ

岡竜之介のブログです。

BART and Caltrain


サンフランシスコにある主な公共交通機関は主に次の三種類です。
Public transportation in San Francisco are mainly following three.


Muni
BART
Caltrain



このうちMuniについては以前書きました。
I've already written about Muni.(Only Japanese)
agajo.hatenablog.com


サンフランシスコ市内を移動するなら、基本的にこのMuniで事足ります。
Muni is enough to move around only in San Francisco.



でも、もう少し遠くへ行く必要があるときには、Muniではたどり着けません。
However, you can't reach farther places by Muni.


そこで登場するのが、BARTとCaltrainです。
Then, you can use BART and Caltrain.

BART


MuniやCaltrainとくらべて、一番日本の電車のイメージに近いのがこのBARTです。
BART is the closer thing to the image of Japanese train than Muni and Caltrain.


SFO空港と繋がっているので、日本から旅行に来た場合も利用する機会はありそうです。
As it is connected to the SFO airport, there are likely to be opportunities to use when traveling from Japan.


Muniでは空港まで行けません。
Muni is not connected to the airport.

乗り方 How to get on

Clipper Card さえ持っていれば、日本の交通ICカードとまったく同じ乗り方で乗れます。
You can get on the BART by the same way as Japanese IC card.


乗る時と降りる時に改札にタッチすればOK。
Touch the ticket gate when riding and getting off.


現金でチケットを買って乗る方法を知りたい方は、僕はわからないので別途ググってください。
Those who would like to know how to buy tickets by cash, please google it.




Caltrain


サンフランシスコから南の方へ、BARTよりもさらに遠く、スタンフォードシリコンバレーまで行きたい場合は、このCaltrainを使います。
If you want to go to the south, such as the Stanford University or Silicon Valley, you should use Caltrain.




Commuters getting off Caltrain all at once


Caltrainはとにかくでかい!!!
Caltrain is really big!


全車両2階建てです。
All the cars have two floors.


架線がないので、電車ではないですね。ディーゼル車か何かでしょう。
Because there is no overhead wire, it is not a train. It is a diesel car or something.



日本の電車は一両目にもお客さんが乗り込むことが出来ますが
You can get on the first car of Japanese train


このタイプは一両目は動力車専用で、ここにはお客さんは乗りません。
But about Caltrain, the first car is the powered vehicle and you can't get on.


蒸気機関車なんかをイメージしてもらえればいいと思います。
I think that you should imagine the steam locomotive.




僕はこれに乗って Rakuten USA とスタンフォード大学に行きました。
I visited Rakuten USA and the Stanford University by Caltrain.




楽天の様子。
Rakuten USA.


agajo.hatenablog.com


乗り方

Caltrainも、BARTと同じく、距離で値段が決まるので、ClipperCardを乗る時と降りる時の2回タッチします。
You should make your Clipper Card touch the gate when getting on and off, because the price depends on the distance like BART.



サンフランシスコの駅はこんな感じ。
San Francisco Station.



それ以外の駅はこんな感じでだだっ広いです。
Other Stations.


この機械に Clipper Card をタッチします。
Touch Clipper Card to this machine.


改札はありません。
There is no gate.


現金でチケットを買って乗る方法を知りたい方は、僕はわからないので別途ググってください。
Those who would like to know how to buy tickets by cash, please google it.





以上!!
That's all!!!!!